Contabil principal responsabil de operațiuni de creditare și delegare

Banca Națională a Moldovei №15172876, 18 februarie 2025
Oraș: Chișinău
Studii: Universitate
Experiența de munca: De la 1 an
Salariu: Nespecificat
Program de muncă: Full-time
Atribuțiile secției:
Calcularea remunerațiilor salariaților BNM; asigurarea efectuării decontărilor cu bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat şi fondul asigurărilor obligatorii de asistenţă medicală; înregistrarea operaţiunilor privind delegarea, pregătirea și perfecționarea personalului BNM; creditarea personalului, calcularea dobanzilor si facilitatii la credite acordate, întocmirea şi prezentarea după destinaţie a rapoartelor şi dărilor de seamă statistice perfectate în cadrul secției; efectuarea şi înregistrarea sistematică în evidenţa contabilă a operaţiunilor patrimoniale privind: achiziţionarea imobilizărilor corporale și necorporale, obiectelor de mică valoare şi scurtă durată, materialelor consumabile, stocurilor, amortizarea imobilizărilor corporale și necorporale, serviciile contractate și prestate BNM, executarea lucrărilor.

Obiectivele postului:
Participarea la perfectarea şi realizarea tuturor operaţiunilor economice și financiare privind remunerațiile salariaților BNM, decontările cu bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat şi fondul asigurărilor obligatorii de asistenţă medicală, creditare, delegării, pregătirii și perfecționării personalului, operaţiunilor cu moneda națională, inclusiv monede comemorative și jubiliare în cadrul BNM în conformitate cu Planul de conturi al BNM precum și alte activități conexe acestora.
Contabilul principal pe parcursul îndeplinirii atribuţiilor sale, descrise mai jos, urmăreşte atingerea următoarelor obiective:

eficienţă sporită;
cadrului legal în vigoare, inclusiv SIRF;
dezvoltare profesională continuă;
creşterea calităţii activităţii.

Cerințe minime obligatorii:

Studii superioare în domeniul evidenţei contabile, cu media generală pe anii de studii 8 sau mai mare ( aplicabil pentru studiile obţinute în Republica Moldova) în cazul unui calificativ mai mic de 8, condiţia se consideră a fi intrunită dacă candidatul are o experienţă în domeniul solicitat de minim 3 ani (se va adăuga adiţional 2 ani de experienţă la cerinţa minim obligatorie privind experienţa indicată la p.2). Pentru persoanele cu diplome de studii obţinute în străinătate se vor indica calificările (ex. GPA, etc.), obţinute în ţara şi/sau instituţiile de învăţămînt respective.
Experienţă de minim 1 an în domeniul evidenței contabile sau financiar-bancar;
Cunoştinţe aferente actelor normative şi legislative ale Republicii Moldova în vigoare în domeniul evidenţei contabile și evidenţei fiscale;
Competențe lingvistice: cunoaşterea fluentă a limbii române;
Cunoștinte de operare a programelor computerizate Word, Excel, Power Point, Internet, sisteme contabile pentru executarea atribuțiilor de serviciu;
Competențe: integritate, responsabilitate, profesionalism, orientare către rezultate, perseverență;
Adaptarea sporită la modificările operate în derularea activității atît la nivel operațional, cît și la nivel de sistem informațional;
Alte abilități și atitudini: de planificare, comunicare, analiză,gestionare eficientă a timpului, spirit de inițiativă și de echipă.

Cerințe suplimentare ce vor constitui un avantaj:

Studii post universitare, limba engleză.

Principalele atribuții funcţionale:

Înregistrarea sistematică în evidența contabilă în conformitate cu SIRF şi politicile contabile ale BNM, a operaţiunilor economice și financiare privind remunerațiile salariaților BNM, decontările cu bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat şi fondul asigurărilor obligatorii de asistenţă medicală, acordarea creditelor, delegarea, pregătirea și perfecționarea personalului BNM;
Înregistrarea sistematică în evidența contabilă în conformitate cu SIRF şi politicile contabile ale BNM, a operaţiunilor economice și financiare privind operațiunile cu numerar în cadrul BNM și operațiunilor aferente monedelor comemorative și jubiliare;
Întocmirea dărilor de seamă aferente veniturilor şi impozitelor reţinute angajaţilor şi pensionarilor BNM, conform Codului Fiscal, certificatelor aferente salarizării şi prezentarea acestora după destinaţie;
Întocmirea şi prezentarea după destinaţie a rapoartelor şi dărilor de seamă fiscale și statistice;
Participarea la seminare organizate de alte instituții în aspecte ce țin de activitatea Secției, perfecționarea sistematică a nivelului personal de calificare al activităţii profesionale.
Participarea la elaborarea caietelor de sarcini privind automatizarea operațiunilor Secției și realizarea acțiunilor privind adaptarea şi dezvoltarea sistemului informațional de evidență contabilă.

Beneficiile oferite de BNM:

Experiență profesională într-o bancă centrală;
Oportunități extinse de dezvoltare și certificare profesională;
Mediu de muncă modern și prietenos;
Procese de activitate digitalizate;
Flexibilitate în programul de muncă;
Pachet salarial competitiv;
Atmosferă dinamică într-o echipă de profesioniști.

Termenul pentru depunerea CV-urilor este:
27 februarie 2025.

Pentru participarea la concurs, completaţi formularul CV-ului online sau puteţi expedia CV-ul dvs. pe adresa recrutare@bnm.md. Totodată, aveți posibilitatea să depuneți CV-ul și în format fizic la sediul BNM, pe adresa: bd. Grigore Vieru nr.1, mun. Chişinău, Departamentul strategie, organizare şi resurse umane, cu specificarea postului pentru care doriţi să candidaţi. Pentru informații suplimentare ne puteți contacta telefonic la numărul 022-822-143, 022-822-245.

Vor fi contactate prin e-mail doar persoanele care întrunesc condiţiile concursului.

Recomandăm insistent să consultaţi bibliografia de mai jos înainte de a fi invitat la concurs.

Bibliografia:

Codul Fiscal al RM;
Legea Nr. 489 din 08-07-1999 privind sistemul public de asigurări sociale
Legea Nr. 1585 din 27-02-1998 cu privire la asigurarea obligatorie de asistenţă medicală
Hotărârea Guvernului 697 din 22-08-2014 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la reţinerea impozitului pe venit din salariu şi din alte plăţi efectuate de către patron în folosul angajatului, precum şi din plăţile achitate în folosul persoanelor fizice care nu practică activitate de întreprinzător pentru serviciile prestate şi/sau efectuarea de lucrări
HG nr.10 din 05.01.2012 cu privire la delegarea salariaților entităților din Republica Moldova.
Aplică fără CV
Atașează CV-ul CV de pe site
Atașează CV-ul

Indicați Nume și Prenume

Verificați corectitudinea numarului de telefon

E-mail incorect!

Verificați condițiile de prelucrare a datelor cu caracter personal

Creează un Smart CV,
pentru a monitoriza statusul CV-ului tău!
Primit
și
Văzut
Ai un CV pe site? Intră
Trimite CV-ul

Alegeți jobul

Adaugă o scrisoare de intenție
CV-ul a fost trimis cu succes! 🥳
Înregistrează-te acum, pentru a monitoriza statusul CV-ului tău!
Primit
și
Văzut